Propunerea Asociației Berarii României se bazează pe măsuri practice, printre care:

1.     Măsuri de distanțare socială

·       Fără contact fizic între clienți, angajați și furnizori

·       Clienții stau așezați la masă (nu în picioare). Maxim 4 clienți la fiecare masă și separate spațiile dintre mese.

·       Plexiglasul sau alte forme de separare a spațiilor ar trebui plasate la casele de marcat și între aleile de circulație și mese, atunci când nu este posibilă asigurarea distanțării sociale, așa cum este ea definită de autorități.

·       Ar trebui să existe alei de circulație fixe și clar marcate, în afara și în interiorul locațiilor.

·       Toate deplasările din cadrul locației ar trebui limitate.

·       Regula generală ar trebui să fie ca, indiferent de momentul din zi, un singur furnizor utilizează aceeași intrare.

·       Furnizorii livrează la ușă, iar retururile sunt pregătite tot la ușă pentru preluare.

2.     Respectarea măsurilor de igienă stabilite de autorități. Protecția angajaților & consumatorilor este prioritatea Nr.1

·       Înainte de redeschidere, recomandăm ca angajații să urmeze o pregătire specifică (training) obligatorie. Aceasta va include prezentarea clară a regulilor privind distanțarea socială, a măsurilor sanitare, modalitatea de preluare a comenzilor clienților, curățarea spațiilor de lucru, a tacâmurilor și mobilierului.

·       Personalul respectă regulile de utilizare a echipamentului de protecție, coform instrucțiunilor Guvernului.

·       Disponibilitatea gelului dezinfectant pe mese, în toalete, bucătării și în spatele barului.

·       Acoperirea clanțelor de uși cu materiale igienice de protecție. Prosoape de hârtie disponibile la toaletă.

·       Angajații și clienții care prezintă simptome de Covid-19 trebuie să rămână acasă, conform recomandărilor.

·       Recomandăm scanarea temperaturii angajaților, înainte de intrarea lor în tură, cu respectarea regulilor de confidențialitate.

·       Recomandăm plasarea comenzilor prin mobil sau prin dispozitive de afișarea meniului general (fără Menu fix).

·       Fără ustensile fixe pe masă (de ex. meniu, sare, piper)

·       Încurajăm plățile fără numerar.

3.     Rezervările sunt necesare pentru a permite o redeschidere sigură și a asigura respectarea distanțării sociale

·       Numele, numărul de telefon/e-mailul sunt necesare pentru a permite o comunicare ușoară.

·       Comunicarea clară referitoare la ora de sosire și principiile de siguranță ce trebuie respectate sunt esențiale.

·       Sistemul de rezervare va permite oficialilor din domeniul sănătății să contacteze consumatorii care ar fi putut fi expuși, asigurându-se respectarea regulilor de confidențialitate.

·       Sistemul de rezervare va facilita controlul timpilor de așteptare și al aleilor de circulație în exterior și interior pentru a minimiza circulația persoanelor.