Alcoolul nu te face mare!

Campanie de conştientizare a efectelor consumului de alcool în cazul adolescenţilor

Având ca obiectiv promovarea unei schimbări efective de comportament în rândul adolescenților români, campania națională “Alcoolul nu te face mare” a fost lansată ca program pilot în Bucureşti, în 2006.

Publicurile țintă ale campaniei sunt reprezentate de adolescenți, profesori – prin intermediul planurilor de lecții special concepute pe această temă, și părinții – prin intermediul unui Ghid al părinților axact pe problematica consumului de alcool în cazul adolescenților.

Dialogul direct cu adolescenții a fost stabilit prin intermediul celor doi vectori de imagine ai campaniei: dr. Cristian Andrei şi Leonard Doroftei.

Programul a inclus şedințe de consiliere de grup cu psihologul Cristian Andrei, filme educative, un ghid pentru părinți şi formarea profesorilor prin conceperea unor planuri de lecție dedicate.

Înscris sub umbrela organizației Berarii Europei, programul a primit aprecierile Comisiei Europene de la Bruxelles.
În cadrul Forumului despre Alcool şi Sănătate, Dr. Cristian Andrei, promotorul campaniei, a prezentat-o ca un exemplu de bună practică, o reconfirmare a angajamentului berarilor români în promovarea unui consum responsabil de bere.

Campania a fost susținută de eforturile cumulate ale Ministerului Educației, Cercetării, Tineretului şi Sportului, Inspectoratul General al Poliției Române şi ale Asociației „Berarii României”.

Astfel, peste 2000 de liceeni din şapte oraşe au participat la sedințe de consiliere în grup coordonate de Dr. Cristian Andrei. Materiale şi filme educative pe tema „Ce înseamnă să fii cool” şi „Prețul unei vieți sportive” au fost distribuite în cadrul programului care a avut ca „ambasadori” peste 1.200 de profesori din mediul preuniversitar.

Parte din această campanie, Asociația a lansat şi un ghid destinat părinților, distribuit în 7.000 de exemplare şi descărcat de peste 4.000 de ori de pe site-ul campaniei www.alcoolulnutefacemare.ro.

Cedează volanul când bei!

Campanie de conştientizare a efectelor consumului de alcool în rândul conducătorilor auto

Asociația Berarii României și-a propus, încă de la înființare, să acționeze responsabil față de consumatorii de bere din România, promovând consumul cu moderat și responsabil.

Astfel, lansarea unei campanii care are drept obiectiv informarea conducătorilor auto privind pericolele la care se expun atunci când șofează sub influența alcoolului, demonstrează încă o dată angajamentul social al Asociației.

Proiectul reprezintă o inițiativă pe termen lung de educare a șoferilor, lansat și derulat cu sprijinul Direcției Poliției Rutiere din cadrul Inspectoratului General al Poliției Române și al Consiliul Național al Audiovizualului.

Campania se adresează în special conducătorilor auto între 18 și 35 de ani din zonele urbane, persoane independente, sociabile și cu un ritm de viață alert.

Lansată în anul 2008, campania a alternat de-a lungul timpului două etape strategice: captarea atenţiei şi call-to-action. Totodată, de-a lungul timpului, din dorinţa alinierii la politicile europene, campania s-a derulat sub două concepte: Don’t Drink and Drive (2008 – 2009) şi Designated Driver (2009 – 2011).

Programată să se deruleze în perioada sărbătorilor de iarnă, când predispoziţia pentru consumul de alcool în exces este mai mare, campania a debutat cu un spot TV difuzat în perioada decembrie 2008 – ianuarie 2009.

Sloganul folosit a fost: Realitatea se schimbă când conduci băut.
Difuzarea spotului constituind etapa strategică de captare a atenţiei.

În primăvara anului 2009 s-a desfăşurat un re-call al campaniei prin instalarea în zonele centrale ale mai multor oraşe din ţară a luminiţelor specifice perioadei Crăciunului, pentru a întări sloganul deja bine cunoscut la vremea respectivă: Realitatea se schimbă când conduci băut.

În anul 2009, campania a intrat în cea de-a doua fază strategică: call-to-action.

Astfel, optându-se pentru un canal media vizibil pentru conducătorii auto – o reţea outdoor prezentă în peste 10 oraţe ale ţării, campania a beneficiat de un vizual sugestiv care nu face altceva decat sa ilustreze sloganul: De Sărbători, dacă bei, stai în dreapta! Conduce şoferul desemnat.

Anul 2010 ne-a readus în faza de contientizare, sloganul ales pentru a însoţi vizualul postat în reţeaua outdoor fiind: Petrecerea este mai plăcută când cineva care nu a băut te conduce acasă. Prezentă în cele peste 10 orase ale ţării s-a păstrat.

În anul 2011, campania a reintrat în faza call-to-action, din dorinţa de a face ca mesajul să fie mult mai bine asimilat, acesta devenind: Cedează volanul când bei!


Totodată pilotul de raliu Titi Aur a acceptat invitaţia de a fi parte a campaniei, atât în cadrul vizualului cât şi în cadrul montajului video difuzat pe posturile TV. Astfel, prin intermediul campaniei, Titi Aur a recomandat conducatorilor auto sa aleagă alt mijloc pentru a ajunge acasă: transportul în comun, taxi etc, în cazul în care consumă băuturi alcoolice.