Alcoolul nu te face mare!

Campanie de conştientizare a efectelor consumului de alcool în cazul adolescenţilor

Având ca obiectiv promovarea unei schimbări efective de comportament în rândul adolescenților români, campania națională “Alcoolul nu te face mare” a fost lansată ca program pilot în Bucureşti, în 2006.

Publicurile țintă ale campaniei sunt reprezentate de adolescenți, profesori – prin intermediul planurilor de lecții special concepute pe această temă, și părinții – prin intermediul unui Ghid al părinților axat pe problematica consumului de alcool în cazul adolescenților.

În campania integrată de educare și informare „Alcoolul nu te face mare”, industria berii, autoritățile competente, școala și familia acționează împreună pentru combaterea consumului de alcool în rândul minorilor. 

Campania a continuat de-a lungul anilor, programul bucurându-se de aprecierile Comisiei Europene de la Bruxelles.

În 2019, întâlnirile cu psihologul Silviu Ioniță s-au desfășurat în 7 licee din țară, mesajele campaniei ajungând în mod direct la 735 de elevi.

Partenerii Berarii României în această campanie sunt: Poliția Română, Ministerul Educației și Cercetării și Consiliul Național al Audiovizualului. 

Asociația E-Civis le-a oferit elevilor alternative de timp liber prin prezentarea programelor de robotică Robo Hub. Kiss FM și Kiss TV au susținut campania în calitate de parteneri media.

“Succesul întâlnirilor cu elevii și profesorii, organizate în cadrul campaniei „Alcoolul nu te face mare”, dar și larga popularizare a materialelor realizate pentru elevi, părinți și cadre didactice au demonstrat eficiența colaborării public – privat. Totuși, efortul de a conștientiza tinerii referitor la consecințele consumului de alcool la vârste sub 18 ani este continuu și trebuie susținut de întreaga societate”, afimă Rodica Luminița Barcari, secretar de stat în Ministerul Educației și Cercetării.

În anii anteriori, peste 2000 de liceeni au participat la ședințe de consiliere de grup cu psihologul Cristian Andrei. Materiale şi filme educative pe tema „Ce înseamnă să fii cool” şi „Prețul unei vieți sportive” au fost distribuite în cadrul programului care a avut ca „ambasadori” peste 1.200 de profesori din mediul preuniversitar care au beneficiat și ei de formare prin conceperea unor planuri de lecție dedicate.

Parte din această campanie, Asociația a lansat şi un ghid destinat părinților, distribuit în 7.000 de exemplare şi descărcat de peste 4.000 de ori de pe site-ul campaniei www.alcoolulnutefacemare.ro.

București

Brașov

Focșani

Pitești

Sari la bara de unelte