Cedează volanul când bei!

Bucureşti, 7 decembrie 2011: Pentru cel de-al patrulea an consecutiv, Asociaţia “Berarii României”, cu sprijinul Direcţiei Rutiere din cadrul Inspectoratului General al Poliţiei Române şi al Consiliului Naţional al Audiovizualului, continuă campania de conştientizare a şoferilor români cu privire la adoptarea unui comportament responsabil la volan, în scopul reducerii accidentelor rutiere care au drept cauză consumul de alcool. Astfel, conducătorilor auto li se reaminteşte să nu urce la volanul maşinii după ce au consumat băuturi alcoolice, ci să recurgă la orice alt mod pentru a ajunge cu bine acasă: să apeleze la un prieten care nu a băut, să ia un taxi sau să folosească mijloacele de transport în comun.

Aflată la cea de-a patra ediţie, campania a debutat anul acesta la începutul lunii decembrie, urmând să se deruleze până la mijlocul lunii ianuarie 2012, fiind prezentă în atenţia conducătorilor auto pe întreaga perioadă a sărbătorilor de iarnă. Campania se derulează simultan pe mai multe canale media: outdoor, indoor, print, TV şi online.

“Prin intermediul acestei campanii, Asociaţia “Berarii României” îşi reafirmă angajamentul său social şi preocuparea pentru promovarea unui consum responsabil de băuturi alcoolice. Le dorim consumatorilor noştri să se bucure din plin de sărbătorile de iarnă ce se apropie, dar, în acelaşi timp, le recomandăm să nu piardă din vedere faptul că petrecerile reuşite se termină de-abia după ce au ajuns cu bine acasă. Astfel, cel mai bine este să cedeze volanul când beau!”, a declarat Constantin Bratu, Director general al Asociaţiei “Berarii României”.
Dezvoltată sub un concept larg adoptat la nivel european, Designated Driver, campania a beneficiat anul acesta de participarea pro bono a binecunoscutului pilot de raliu, Titi Aur, care a preluat în cadrul vizualului campaniei rolul de şofer desemnat, transmiţând conducătorilor auto români un mesaj de urmat: Cedează volanul când bei!

“De peste 25 de ani am făcut din şofat o profesie. Nu am numărat niciodată cu exactitate kilometrii pe care i-am parcurs atât ca pilot de raliu cât şi alături de familie, dar cred că pot afirma fără să greşesc că fac ocolul Pământului cel puţin o dată pe an. Aproape fiecare kilometru parcurs mi-a demonstrat însă că responsabilitatea la volan este cea care poate salva vieţi. De aceea, am răspuns cu plăcere invitaţiei de a mă alătura acestei campanii care promovează un tip de comportament la volan care sper să fie însuşit cât de curând de toţi conducătorii auto români.” Titi Aur, pilot de raliu.

Partener al campaniei încă de la prima ediţie, Inspectoratul General al Poliţiei Române, prin Direcția Rutieră, s-a alăturat şi anul acesta demersului Asociaţiei “Berarii României”: “Conducerea autovehiculelor sub influenţa băuturilor alcoolice reprezintă o cauză care concură la producerea accidentelor grave de circulație, multe dintre acestea soldându-se, din păcate, cu pierderi de vieţi omeneşti. Susţinem pentru cel de-al patrulea an consecutiv această campanie, pentru că avem convingerea fermă că activitățile de responsabilizare desfășurate în mod constant, în cadrul acestui parteneriat, pot produce efecte benefice pe termen lung.”, a declarat Comisar şef de poliţie Lucian Diniță, directorul Direcției Rutiere.

“Susţinem această campanie încă de la prima ediţie, având în vedere rolul său de conştientizare a conducătorilor auto şi obiectivul de reducere a numărului de accidente care au drept cauză consumul de băuturi alcoolice. CNA susţine astfel de demersuri cu impact social pentru ca mesajul să ajungă cât mai bine la publicul ţintă”, a spus Răsvan Popescu, Preşedintele CNA.

La nivelul întregii ţări, în primele nouă luni ale anului în curs s-au înregistrat 557 accidente grave de circulaţie având drept cauză incidentă consumul de băuturi alcoolice. Cu o pondere de 8,2% din totalul accidentelor grave de circulaţie produse în perioada amintită, aceste evenimete s-au soldat cu decesul a 72 de persoane şi rănirea gravă a 567. Pentru combaterea conducerii autovehiculelor sub influenţa băuturilor alcoolice, în primele nouă luni ale anului în curs, au fost aplicate 18.041 sancţiuni contravenţionale, context în care au fost reţinute tot atâtea permise de conducere.

Despre Asociaţia “Berarii României”
Asociaţia “Berarii României” a fost înfiinţată în 2004. Membrii actuali sunt cinci dintre cei mai mari producători de bere din România: Bergenbier, Heineken Romania, Romaqua Group, United Romanian Breweries şi Ursus Breweries, cărora li s-au alăturat, începând din 2011, cei mai importanţi producători de hamei şi malţ, materia primă necesară pentru fabricarea berii: Soufflet Malt Romania şi Asociaţia Producătorilor de Hamei din România.

Din ianuarie 2008, organizaţia este membră a Asociaţiei “Berarii Europei”, considerată vocea industriei europene a berii în faţa diferitelor instituţii şi organizaţii internaţionale. Fondată în 1958, la Bruxelles, organizaţia are astăzi 27 de membri.

Sari la bara de unelte