Creșterea economică înregistrată de România în primul semestru 2015 își face simțite efectele pozitive: piața berii revine pe un trend ascendent, cu un plus de 3,8% în volum în primele șase luni ale anului în curs

București, 13 octombrie 2015: Asociația Berarii României anunță evoluția pieței locale a berii pe primele șase luni ale lui 2015:

  • Volumul pieţei berii a atins aproximativ 7,6 milioane hl în primului semestru al anului în curs, în creștere cu 3,8%1 față de cel înregistrat în aceeași perioadă a anului trecut

“După doi ani consecutivi de scădere a consumului, iată că piața berii ne oferă primele semne de revenire. Contextul favorabil creat la nivelul întregii țări, printr-o evoluție pozitivă a indicatorilor economici ai României, și-a pus amprenta în mod clar asupra vieții de zi cu zi a românilor, implicit asupra deciziilor lor de consum. Este un moment de bucurie pentru noi să constatăm că în prima jumătate a acestui an mai mulți români au ales să bea o bere rece în momentele plăcute petrecute alături de cei dragi. Deși încă timidă, sperăm ca această creștere a pieței berii să fie reconfirmată și de rezultatele finalului de an. Astfel, s-ar putea constitui o bază validă pentru dezvoltarea durabilă viitoare a sectorului berii, ce poate debuta în 2016, odată cu intrarea în vigoare a noului cod fiscal.”, a declarat Lucian Ghinea, Președinte Asociația Berarii României.

Cu un nivel zero al evaziunii fiscale pe lanțul de producție, sectorul berii contribuie în prezent cu peste 60% din totalul accizei colectate la bugetul de stat de pe piața băuturilor alcoolice, aproape jumătate din prețul unei beri fiind reprezentat de taxe. Cu investiții ce au atins până acum peste 1,3 miliarde Euro, sectorul berii asigură direct și indirect un număr de 69.700 locuri de muncă.

“Berea este băutura preferată a românilor, iar aceste prime șase luni ale lui 2015 nu fac decât să întărească acest lucru. Fabricată din trei ingrediente naturale: cereale, hamei și apă, berea are darul de a răspunde perfect preferințelor românilor. Fie că e savurată în momentele de relaxare și sărbătoare sau pur și simplu în timpul meselor, ca partener ideal al preparatelor culinare, berea este o prezență constantă și dorită. Chiar nu demult, aproape 80% din adulții români care obișnuiesc să consume băuturi alcoolice la masă, declarau că aleg berea. Cu un caracter mereu modern, berea este perfect adaptată stilului de viață actual al românilor”, a completat Constantin Bratu, Director general Asociația Berarii României.

Despre Asociația Berarii României

Cu o istorie de peste un deceniu, Asociația Berarii României reprezintă un veritabil simbol al sectorului berii de la noi din țară.

În cei zece ani de existență, Asociația Berarii României s-a impus atât la nivel local, cât şi internaţional, ca o voce comună a membrilor săi, reușind să transmită mediului de afaceri, consumatorilor și instituţiilor statului, valorile care îi guvernează deopotrivă.

Membrii săi actuali sunt importanți producători de bere din România: BERGENBIER SA, HEINEKEN Romania, UNITED ROMANIAN BREWERIES BEREPROD, URSUS BREWERIES și MARTENS, alături de microberăria CLINICA DE BERE. Împreună, cei cinci producători furnizează peste 80% din cantitatea de bere consumată în România. Totodată, din Asociație fac parte și reprezentanți ai producătorilor de materii prime: SOUFFLET MALT ROMANIA și ASOCIAȚIA PRODUCĂTORILOR DE HAMEI.

Cele cinci companii membre ale Asociației asigură aproximativ 4.000 de locuri de muncă în cadrul celor douăsprezece fabrici de bere, dintre care două microberării. Unitățile de producție ale membrilor Asociației sunt situate în Ploieşti, Constanța, Craiova, Miercurea Ciuc, Târgu-Mureş, Pan­telimon, Timişoara, Buzău, Braşov și Galați, iar cele două microberării sunt situate în Cluj-Napoca și Timișoara.

Începând cu anul 2008 Asociația Berarii României a devenit parte a marii familii a producătorilor de bere europeni, reprezentați prin organizația Berarii Europei, fondată în 1958, la Bruxelles. Membrii actuali sunt asociațiile naționale ale berarilor din statelor UE, alături de Norvegia, Elveția și Turcia. Organizaţia reprezintă interesele a peste 4.000 de producători de bere din Europa în faţa diferitelor instituţii şi organizaţii internaţionale. Mai mult, Berarii Europei reprezintă şi apără interesele a peste 2 milioane de oameni care au locuri de muncă datorită producţiei şi vânzării berii.

1Calcul realizat pe baza datelor Nielsen din serviciul de retail audit realizat pentru categoria Bere pentru perioada Ianuarie 2014 – Iunie 2015, pentru piaţa Total Romania (Copyright © 2015, The Nielsen Company)

Sari la bara de unelte