Piata berii din Romania a scazut cu 13%

Vanzarile de bere au atins un nivel de 17,6 milioane de hectolitri in 2009, cu 13% mai putin decat in anul precendent, cand s-a inregistrat un volum de 20,2 milioane de hectolitri.

In comparatie cu 2008, cand un roman a consumat in medie 93 litri de bere, rezultatele anului trecut arata o scadere la nivelul anului 2006, revenindu-se la o medie de 81 de litri.
In contextul scaderii intregii piete de bunuri de larg consum si a evolutiei negative a industriei de profil, membrii Asociatiei „Berarii Romaniei”- Bergenbier, Heineken Romania, Romaqua Group, United Romanian Breweries si Ursus Breweries – au investit aproximativ 105 milioane de euro in 2009, totalizand astfel peste un miliard de euro de la intrarea lor pe piata.
„Obiectivul nostru este sa continuam dezvoltarea acestui sector, fiind convinsi ca industria berii in Romania are o perspectiva pozitiva, pe termen lung”, a declarat Jan Derck van Karnebeek, presedintele Asociatiei „Berarii Romaniei”.
Romanii prefera covarsitor berea produsa local, ceea ce explica ponderea relativ scazuta a importurilor, care se situeaza sub 1% din totalul vanzarilor. In cifre, importurile de anul trecut au scazut de la 0,5 milioane hl in 2008 la 0,17 milioane hl., in timp ce exporturile au crescut de la 0,06 milioane hl la 0,17 milioane hl.
In ceea ce priveste vanzarile pe segmentele de ambalaje, anul 2009 nu a adus schimbari majore in preferintele consumatorilor romani, modificarile aparute fiind minore: PET 46,7%, cutie 14,8%, sticla 35,3% si draft 3,2%.
Membrii Asociatiei „Berarii Romaniei” numara in acest moment peste 6,300 de angajati in toata tara, contribuind la bugetul de stat, in ultimii 6 ani, cu aproximativ 1,3 miliarde de euro. Anul trecut, in contextul conditiilor economice nefavorabile, contributiile directe ale membrilor la bugetul de stat au fost de peste 263 milioane de euro, toate platile efectuandu-se la termen.

Asociatia „Berarii Romaniei” are un nou presedinte

Jan Derck van Karnebeek este noul presedinte al Asociatiei „Berarii Romaniei” si ocupa functia de General Manager in cadrul companiei Heineken Romania incepand cu primavara anului 2009. Acesta preia functia din cadrul Asociatiei de la Stephan Maria Weber, reprezentantul Ursus Breweries, care a fost presedintele in exercitiu incepand cu 1 iunie 2009.
„Este o onoare si un privilegiu pentru mine sa prezidez Asociatia Berarii Romaniei. Efortul nostru comun se concentreaza pe promovarea culturii berii in Romania care se traduce prin promovarea unui consum responsabil de bere, informarea consumatorilor asupra beneficiilor acestei bauturi fabricate din ingrediente naturale. Consumata cu moderatie, berea face parte dintr-un stil de viata sanatos si modern. De asemenea, berarii sunt mandri sa ofere o varietate de beri non-alcoolice”, a declarat Jan Derck van Karnebeek, presedintele Asociatiei „Berarii Romaniei”. Jan Derck van Karnebeek a fost, in ultimii trei ani, directorul general al Heineken Zagorka din Bulgaria, este absolvent al unui masterat in drept in cadrul Universitatii Utrecht din Olanda si al unui MBA in afaceri in cadrul INSEAD. Acesta lucreaza pentru Grupul Heineken din 1992, ocupand diferite functii in Olanda, China si Slovacia.

Asociatia „Berarii Romaniei” a fost infiintata in 2004 si numara cinci dintre cei mai mari producatori de bere din Romania: Bergenbier, Heineken Romania, Romaqua Group, United Romanian Breweries si Ursus Breweries.

Sari la bara de unelte