#SOSHoreca

Odată cu declanșarea crizei Covid-19, Asociația Berarii României a inițiat #MancareDeSuflet #SOSHoreca, o campanie care își propune să atragă atenția consumatorilor asupra situației economice din sectorul ospitalității, puternic afectat de întreruperea activității pe perioada stării de urgență.

În prima etapă (aprilie – mai 2020), campania #MancareDeSuflet # SOSHoreca a venit în întâmpinarea micilor și marilor localuri printr-un apel la solidaritate din partea consumatorilor. Aceștia puteau contribui la susținerea activității restaurantelor și localurilor preferate pe timp de criză, apelând la serviciile online de livrare la domiciliu sau de tip take away ale locațiilor HoReCa funcționale în acest moment, de altfel singurele activități permise în această perioadă.

Sectorul ospitalității se numără printre cele mai afectate de criza Covid-19. Totuși, unele locații nu și-au întrerupt activitatea, trecând de la servirea fizică la livrarea direct acasă, astfel că oamenii din bucătăriile acestor restaurante continuă să gătească. În aceste momente, localurile au nevoie mai mult ca niciodată ca cei mai fideli clienții ai lor să le fie alături, comandându-și mâncarea preferată acasă. O mâncare bună, preparată cu suflet, încă aduce zâmbetul, atât pe fața celui care o comandă, cât și pe fața celui care o prepară.

Asociația Berarii României, prin campania #MancareDeSuflet #SOSHoReCa, invită la solidaritate și empatie, reamintindu-ne că mare parte din restaurante au în spatele lor aceiași oameni care continuă să pună suflet în mâncarea pe care o prepară. Mesajul de susținere al sectorului HoReCa de către Berarii României este transpus printr-un video manifesto, ce poate fi urmărit aici.

Campania a fost concepută ca fiind una integrată, diseminând mesajul său pe diverse canale complementare, cu focus pe cele digitale.

Campania #MancareDeSuflet #SOSHoReCa a fost rotunjită prin conținut online personalizat cu ajutorul influencerilor din zona de lifestyle & food (Chef Nicolai Tand & Chef FOAVladimir Draghia), dar și prin proprietari de restaurante și influenceri care au legătură apropiată cu mâncarea și cu industria HoReCa.

Invitația de a se alătura campaniei a fost bine primită de toți partenerii implicați, care s-au activat pe parcursul derulării acesteia cu postări de susținere, în regim de leapșă, pe toate canalele lor de social media: LinkedIn, Instagram și Facebook. Astfel, campania s-a bucurat de un reach organic deopotrivă corporate și consumer.

Ca parte a efortului de susținere a industriei HoReCa, asociația Berarii României a adresat o scrisoare autorităților prin care solicită să aibă în vedere cu prioritate sectorul ospitalității atunci când analizează soluțiile pentru atenuarea efectelor economice negative asupra companiilor și angajaților acestora. 

“Implementarea unor măsuri guvernamentale excepționale – care să sprijine toate aceste afaceri să revină pe linia de plutire odată cu relaxarea restricțiilor, acoperind fie și parțial pierderile suferite  – poate contribui la reducerea semnificativă a impactului asupra HoReCa, dar și asupra celorlaltor sectoare direct afectate, printre care și producția de bere.” a continuat Julia Leferman.

Partenerul asociației Berarii României în această campanie este HORA, organizația patronală a hotelurilor și restaurantelor din România.

Începând cu luna iulie 2020, Asociația Berarii României a continuat campania #SOSHoreca de susținere a sectorului ospitalității, sub umbrela #Reconnect.

Este TIMPUL SA NE #RECONECTAM. Ne reconectăm cu familia și prietenii. Reconectăm comunitățile. Ne reconectăm cu barurile și restaurantele noastre preferate. Ne reconectăm cu berea. Este timpul sa reconectam lanțul valoric, de la cereale și hamei până la berea din pahar. Mesajul de susținere al sectorului Horeca de către Berarii României se regăsește într-un video, ce poate fi urmărit aici.

Odată cu redeschiderea teraselor favorite din baruri, pub-uri, cafenele, restaurante și hoteluri, oamenii sunt invitați să iasă din nou să socializeze și să își recapete încrederea că pot consuma în siguranță, bineînțeles cu respectarea strictă a normelor de distanțare și de igienă.

Sari la bara de unelte